2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Yurt Dışı Yükseköğretim Kurumlarından Kurumlar Arası Yatay Geçiş Duyurusu
Başvuru Takvimi
Başvuru Tarihleri | 10.07.2023 – 11.08.2023 |
Sonuçların İlanı | 21.08.2023 |
Kesin Kayıt Tarihleri | 21.08.2023 – 25.08.2023 |
Yedek Kayıt Tarihleri | 28.08.2023 – 29.08.2023 |
Başvurular sadece online ortamda yapılacak olup, elden ya da posta yoluyla başvuru kabul edilmeyecektir.
2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Yurt Dışı Yükseköğretim Kurumlarından Yatay Geçiş Kontenjanları için lütfen tıklayınız.
Başvuru İçin Gerekli Şartlar:
Öğrencinin:
1. Disiplin cezası almamış olması,
2. Kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait GANO’ sunun (Genel Ağırlıklı Not Ortalaması) 100 üzerinden en az 60, (4 üzerinden en az 2.29 ) olması gerekmektedir.
Yurt Dışı Yükseköğretim Kurumlarından Yatay Geçişlere İlişkin Esaslar:
Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliği için lütfen tıklayınız. (MADDE 14)
Başvuru İçin İstenen Belgeler:
1. Yeni tarihli öğrenci belgesi (E-devletten alınan kare kodlu belge kabul edilecektir).
2. Onaylı not durum belgesi / Transkript (E-devletten alınan kare kodlu belge kabul edilecektir).
3. Onaylı ders içerikleri.
4. Disiplin cezası almadığına ilişkin belge.
5. Nüfus Cüzdanı fotokopisi.
6. Adayın pasaportunda resim ve kimlik bilgilerinin bulunduğu sayfaların onaylı fotokopileri.
7. Öğrencinin yerleştirildiği yıla ait LYS / YKS, yerleştirme sonuç belgesi.
8. Liseyi yurt dışında tamamlamış adaylar için lise denklik belgesinin aslı veya onaylı sureti.
9. Liseyi yurt dışında tamamlamış adaylar için Türkçe çevirisi yapılmış Noter onaylı lise diploması örneği.
10. Liseyi Türkiye’de bitiren adaylar için Lise diplomasının onaylı sureti (E-devletten alınan kare kodlu belge kabul edilecektir).
NOT-1 : Başvuru evrakları içinde 1, 2 ve 10. maddedeki belgeler e-devlet üzerinden de temin edilebilir.
NOT-2 : Öğrenim gördüğünüz üniversiteye ait ders içeriklerinin bulunduğu linki Üniversitemize başvuru sırasında sistemdeki alana giriniz.
NOT-3 : Kesin kayıt hakkı kazanan adayların kayıt için belgelerin onaylanmış asıllarını getirmeleri gerekmektedir. Belgelerin asıllarını getirmeyen adayların kayıtları yapılmayacaktır.
İletişim:
Telefon : +90 (352) 324 00 00 / 1077-1076-1075-1074-1073-1072
Fax : +90 (352) 324 00 04
E-posta : ogrencibasvuru@nny.edu.tr
Web adresi : https://www.nny.edu.tr/
Posta adresi : Ertuğrul Gazi Mah. Nuh Naci Yazgan Yerleşkesi Kümeevler 38170 Kocasinan/KAYSERİ
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 11.07.2018 tarih ve E.53334 sayılı yazısı gereğince geçiş için başvuruda bulunan öğrencilerin öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumunun YÖK tarafından tanınırlığı Üniversitemiz tarafından YÖK denklik birimine sorulacaktır.
Başvuru için lütfen tıklayınız
Seçilecek Yatay Geçiş Başvurusu Türü:
Önemli Not: İstenen belgeler portal sistemine PDF veya JPG formatlarında yüklenmelidir.