2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Kurumlar Arası Yurt İçi Yatay Geçiş Duyurusu

Başvuru Takvimi
  Başvuru Tarihleri 10.07.2023 – 11.08.2023
  Sonuçların İlanı 21.08.2023
  Kesin Kayıt Tarihleri 21.08.2023 – 25.08.2023
  Yedek Kayıt Tarihleri 28.08.2023 – 29.08.2023
 
Başvurular sadece online ortamda yapılacak olup, elden ya da posta yoluyla başvuru kabul edilmeyecektir.
 
2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Yurt İçi Kurumlar Arası  Yatay Geçiş Kontenjanları için lütfen tıklayınız.
 
Başvuru İçin Gerekli Şartlar:
Öğrencinin:
1. Disiplin cezası almamış olması,
2. Kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait GANO’sunun (Genel Ağırlıklı Not Ortalaması) 100 üzerinden en az 60, (4 üzerinden en az 2.29 ) olması gerekmektedir.
 
Kurumlar Arası Yurt içi Yatay Geçişlere İlişkin Esaslar:
1. Lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.
2. Kayıt dondurmuş olmak, yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel teşkil etmez.
3. Dörtlü veya yüzlü sisteme göre elde edilen başarı notlarının birbirine dönüştürülmesinde, Yükseköğretim Yürütme Kurulu tarafından belirlenen dönüştürme tablosu kullanılır.(Tabloyu görmek için lütfen tıklayınız.)
4. Kurumlar arası yatay geçiş yükseköğretim kurumlarının aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılır.
5. Kurumlar arası yatay geçiş için öğrencinin, kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait GANO’sunun 100 üzerinden en az 60 , (4 üzerinden en az 2.29 ) olması şarttır.
6. Yatay geçişle gelen öğrencilerin önceki diploma programından aldığı ve başarılı olduğu derslerin intibakının yapılarak, bu derslere ilişkin daha önce alınan notlar transkripte işlenir ve not ortalamasına eklenir.
7. Kurumlar arası yatay geçiş değerlendirme sonuçları, geçerli başvurusu olan tüm adayların isimleri, değerlendirmede esas alınan puanlara göre sıralanmış biçimde Üniversitenin web sayfasında ilan edilir.
8. Yatay geçiş müracaatında bulunan öğrencinin bulunduğu öğretim kurumunda halen kayıtlı olması gerekmektedir.
9. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik için lütfen tıklayınız.  
 
Başvuru İçin İstenen Belgeler:
1. Yeni tarihli öğrenci belgesi (E-Devlet üzerinden alınacak kare kodlu belge kabul edilecektir).
2. Onaylı not durum belgesi / Transkript (E-Devlet üzerinden alınacak kare kodlu belge kabul edilecektir).
3. Disiplin cezası almadığına ilişkin belge.
4. Öğrencinin yerleştirildiği yıla ait LYS/YKS sonuç belgesi ve LYS/YKS  Yerleştirme Sonuç Belgesi.
5. Lise diploması onaylı sureti. (E-Devlet üzerinden alınacak kare kodlu belge kabul edilecektir).
6. Nüfus cüzdanı fotokopisi.
 
NOT-1 : Başvuru evrakları içinde 1, 2 ve 5. maddedeki belgeler e-devlet üzerinden de temin edilebilir.
NOT-2 : Öğrenim gördüğünüz üniversiteye ait ders içeriklerinin bulunduğu linki Üniversitemize başvuru sırasında sistemdeki alana giriniz.
NOT-3 : Kesin kayıt hakkı kazanan adayların kayıt için belgelerin onaylanmış asıllarını getirmeleri gerekmektedir. Belgelerin asıllarını getirmeyen adayların kayıtları yapılmayacaktır.
 
İletişim:
Telefon            : +90 (352) 324 00 00 / 1077-1076-1075-1074-1073-1072
Fax                 : +90 (352) 324 00 04
E-posta           : ogrencibasvuru@nny.edu.tr
Web adresi      : https://www.nny.edu.tr/
Posta adresi     : Ertuğrul Gazi Mah. Nuh Naci Yazgan Yerleşkesi Kümeevler 38170 Kocasinan/KAYSERİ
 
Başvuru için lütfen tıklayınız.
 
Seçilecek yatay geçiş başvuru türü:
 
Önemli Not: İstenen belgeler portal sistemine PDF veya JPG formatlarında yüklenmelidir.